HISTORIA
RCTIC Esports, alunperin 2008 perustettu suomalainen e-urheilu organisaatio oli aikansa suomen tunnetuin ja menestynein aina vuoteen 2017 asti.
RCTIC oli lajin lähettiläs kotimaassamme luoden ympärilleen mm. aikansa suurimman seuraajakunnan, yhteistyökumppanuudet isojen kansainvälisten laitevalmistajien kanssa, lajin tuomisen erilaisiin tapahtumiin, ennennäkemätön medianäkyvyys sekä hallitsemalla kansallisia turnauksia eri peleissä ja tuoden kansainvälistä menestystä, jota suomessa ei oltu pitkään aikaan nähty täysin kotimaisilla kokoonpanoilla. Saavutimme vuoteen 2017 mennessä yhteensä yli 70 palkintosijaa eri pelien kotimaisissa sekä kansainvälisissä turnauksissa.
Toimintamme loi pohjaa nykyiselle kotimaamme kilpapelaamisen yhteisölle, tapahtumille, pelaajien urakehitykselle sekä menestykselle.
Annoimme ja saavutimme paljon. Annettavaa ja saavutettavaa on kuitenkin vielä enemmän. #TIMETOBREATHEAGAIN
RCTIC 2020
Nyt vuonna 2020 tahdomme jatkaa siitä mihin jäimme tekemään sitä mikä on intohimomme. Olemme aina tehneet asiat oman näköisinä ja niin tahdomme tehdä ne jatkossakin. Ajatuksemme on luoda kotimaista e-urheilua pelaajilta pelaajille, uudistuneena, nuorekkaana, nykyaikaisena, energisesti ja ammattimaisesti.
Taustalla meillä on yli 10 vuotta kokemusta kilpapelaamisesta, intohimoa lajia kohtaan, tarve rakentaa parempaa, rikkoa rajoja, antaa ennennäkemättömiä kokemuksia, olla lajin harrastajien lähellä ja luoda urapolku pitkäjänteisellä työllä kohti kansainvälistä menestystä.
Tällä hetkellä organisaatiomme koostuu kahdesta kilpailevasta joukkueesta suosituimmissa peleissä Fortnite:ssä sekä Counter-Strike:ssä.
Organisaatiomme tukee myös kotimaisia livestreamaajia, jotka luovat ns. pelaamisen vaikuttajamarkkinointia. Stremaaminen on yksi pelaamisen osa-alue, jossa pääsääntöisesti pelaamista suorana Twitch -palvelun kautta lähettevät streamaajat ovat useampana päivänä viikossa lähetyksen kautta yhteydessä kymmenistä satoihin tai jopa tuhansiin katsojiin samanaikaisesti. Streamaaminen ei rajoitu pelkästään pelaamiseen vaan sen kautta voi luoda juuri omanlaista sisältöä harrastuksistaan tai normaalista arjestaan. Olemalla oma itsensä ja tekemällä omannäköistä sisältöä on meille tärkeää ja siihen kannustamme myös streamaajiamme.